• Nicholas Lundh

Dag 2 - NAMIBIANORMEN

Uppdaterad: mar 5

God kväll. Dag 2 har flutit på och jag har överlevt även den här dagen. Jag ska erkänna att det är frustrerande att vara låst till ett visst typ av leverne och att inte kunna ta ut svängarna och äta vad jag nu vill i kylskåpet. Det plågar... redan. Morgonens invägning visade på 85,8 kg. Alltså redan en viktnedgång på 0,8 kg. Lite för mycket. Så till resterande del av veckan krävs större och fler portioner, är min analys. Jag har dock att försökt att klippa in en måltid idag, för att slippa sitta så många gånger vid köksbordet. Något jag ändrar till morgondagen. Dagen har sett ut enligt följande: FRUKOST bestod även idag av Havregrynsgröt och ett tärnat äpple till. Det var lite lättare idag, men fortfarande inte gott. Blir inte bättre av att veta att jag har typ 18 dl havregryn kvar.. MELLANMÅLET skrotades och jag stod mig fram till kl. 11:20 då jag åt LUNCH bestående av grönsakssoppa från gårdagen. Efter LUNCHEN blev jag dock hungrig relativt fort och till MELLANMÅL blev det två (2) st rågbröd med kantarell-ost. Då var klockan ca 14:00. Efter det höll jag mig till MIDDAG som blev sen. 19:30 intogs den. Jag valde att göra en ny rätt för att bryta av sopp-hysterin lite. Så till middag blev det Ris och Grönsaks/Lins/Bön-gryta, med tomatbas. Inte så dumt faktiskt! Jag bifogar recept i botten på inlägget om någon vågar testa en "knaper" dag. Konsekvens av den sena middagen var att jag kunde skippa KVÄLLSMATEN. Förhoppningsvis har jag inte gått ner lika mycket tills imorgon.


------------------------------------------------------------------------------------ Dagens träning har bestått av 125 armhävningar, 250 sit ups, 50 rygglyft, 125 biceps-curls och 15 min yoga. Imorgon blir det mer av den valören samt ett löppass. ---------------------------------------------------------------------------------- Recept för "Grönsaks/Lins/Bön-grytan" för 4-5 portioner:










2 dl gröna linser (+ 6,5 dl vatten att koka i) Koka linserna först innan du tillsätter de andra ingredienserna. Det är viktigt att linserna är relativt mjuka. Tillsätt därefter: 1 hackad gul lök 1 tärnad potatis 1 tärnad morot 300 gram blandgrönsaker 1 burk bönor i tomatsås 1 förpackning krossade tomater 3 dl vatten 1 grönsaksbuljongtärning salt och peppar. Låt därefter koka tills det är mjukt och aptitligt. Servera med ris. Det ska tilläggas att ingenting "svinnas" till den här rätten utom skalet på löken. Allt ska användas. Rotfrukterna sköljs och borstas. Varje gram kan göra skillnad i slutändan!

© 2019 by LUNAGO

KONTAKT

Telefon 076-0075855    /     Email: info@lunago.se

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon