• Nicholas Lundh

Dag 1 - NAMIBIANORMEN

Uppdaterad: mar 5

Jag ska försöka att spec:a upp den här så tydligt som möjligt för er (och min egen skull). 1) Morgonen startade med invägning. Vågen visade 86,6 kg. Jag har alltså enligt "reglerna" en fallhöjd ner till 83,6 kg. Uppåt är vikten 87,6 kg. Jag får ligga "under eller över" i max 1 dygn. 2) Dollarn stod 2020-03-01 i 10,46 kr. Vilket betyder att jag har 10,46 kr x 30 att leva på = 314 kronor. 3) Min första handling gick på 206,47 kr. Vilket betyder att jag har 97,53 kr kvar att spendera. So far so good? 4) Min första handling bestod av följande varor: *Ris *Gröna linser *Makaroner *Krossade tomater *Färskost *Rågbröd *Äpplen *Potatis *Morötter

*Buljong

*Vita bönor i tomatsås

*Frysta grönsaker

*Havregryn

*Lök

* Nudlar *Kidneybönor *Kaffe En minst sagt salig blandning... --r----------------------------------------------------------------------------------------- Det var bakgrunden, nu kör vi vad jag faktiskt har ätit: Dagen började med FRUKOST bestående av havregrynsgröt och äpplebitar. Smaken var tråkig och jag fick ha i extra vatten så att det inte skulle klumpa sig. Kommer antagligen aldrig äta havregrynsgröt efter den här utmaningen.

Till MELLANMÅL blev det ett rågbröd med kantarell-färskost. Himmelskt i jämförelse. Tog slut alldeles för fort även fast jag försökte äta långsamt. Man får verkligen ett annat perspektiv! LUNCHEN bestod av grönsaksoppa. Jag gjorde 8 portioner bestående av lök, potatis, morötter, buljong, vatten, blandgrönsaker, gröna linser och massor av vatten. Gröna linserna är räddningen i den här soppan sett till protein och mätthetskänsla. Soppan var godare än vad man tror! Även MIDDAGEN bestod av soppa. Jag har därför ca 5-6 portioner kvar. Problemet när man äter massor av soppa är att man blir ganska uppblåst av allt vatten. Jag måste därför göra något annat till middag imorgon för att inte bränna mig helt och gå runt med ballong-mage. Till middagen blev det även ett rågbröd med kantarellost. Ännu en gång himmelskt! Till KVÄLLSMAT kommer jag äta en deciliter makaroner. Utan ketchup och smör. Hm. Mest för överlevnadens skull. Jag har under dagen druckit 2 koppar kaffe och ca 2L vatten. ---------------------------------------------------------------------------------------- Motion ska finnas med på agenda varje dag. Idag har jag spelat innebandy 60 min, högintensivt. 150 situps plus 100 armhävningar har gjorts. Imorgon blir det yoga och hemmaövningar.

Recept för den intresserade: GRÖNSAKSSOPPA, 8-10 portioner. 2,8 liter vatten (går att spä mer om man vill) 1 hackad gul lök 3 dl gröna linser (sväljer ca 6 dl vatten, som försvinner) 3 morötter tärnade 4 potatisar tärnade 230 gram blandade frysta grönsaker (ärtor, morot, blomkål mfl) 2 buljong tärningar (3 funkar också, men jag måste spara inför kommande..) Salt och peppar. Låt koka tills linserna är riktigt mjuka. Jag väntade lite med potatisen så den inte skulle bli för sönderkokt. Bon Appetit!

© 2019 by LUNAGO

KONTAKT

Telefon 076-0075855    /     Email: info@lunago.se

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon